walravenenzn.nl

Relatiegeschenk

Werknemers zijn een fundamentele economische factor. Vanwege het grote tekort aan geschoolde arbeidskrachten, streven bedrijven er tegenwoordig naar om een ​​sterk personeelsbestand te creëren en functies op echt lange termijn in te vullen. De discipline die zich bezighoudt met verschillende maatregelen om werknemers te behouden, staat bekend als employer branding. We geven je beproefde tips over hoe bedrijven weggeefacties kunnen gebruiken om een ​​aantrekkelijk werkgeversmerk te creëren. Dit is het eerste artikel in onze driedelige serie “Effectieve doelgroepbenadering – hoe het goed werkt!”

Promotieartikelen maken het gemakkelijker om aan een nieuwe baan te beginnen

In principe moeten bedrijven zich van hun beste kant laten zien, zeker voor nieuwe medewerkers. Stelt u zich eens voor: een volledig ingericht bureau met diverse kantoorartikelen die op de eerste werkdag op de nieuwe specialist wacht! Klassieke give-aways voor op het bureau zijn verkrijgbaar in de uniforme bedrijfsbranding en maken een georganiseerde, goede indruk:

  • Kladblokken
  • Documentmappen
  • Pen
  • USB-sticks
  • Sleutelhanger

Bedrijven kunnen met deze relatiegeschenken ook sympathiepunten verzamelen voor de nieuwe medewerker:

  • Fruitgom
  • Gepersonaliseerde mokken
  • T-shirts

Werknemers die zulke overvloedige geschenken van hun nieuwe werkgever hebben gekregen, voelen zich welkom en bereiden zich nu al voor op een langdurig dienstverband. Een bekend voorbeeld van uitmuntende prestaties op het gebied van medewerkersloyaliteit is de werkgever Google. Het biedt zelfs medewerkers een minigolfbaan en een fitnesscentrum.

Altijd bij je: musthaves voor zakenreizen

Ook de werknemersgeschenken die bedrijven aanbieden voor zakenreizen – zoals coffee-to-go-bekers of powerbanks – zorgen voor een extreem hoge tevredenheid onder de werknemers. Verpak snacks met uw bedrijfslogo in uw zakelijke bagage en de medewerkers gaan goedgehumeurd op reis. Een positieve relatie met het eigen bedrijf heeft een dubbel effect op zakenreizen: niet alleen zullen de medewerkers hun tevredenheid uitstralen naar derden en bijvoorbeeld klanten besmetten met hun enthousiasme, het bedrijf kan zich ook profileren als een aantrekkelijke werkgever. De werknemers fungeren als positieve vermenigvuldigers in klantbijeenkomsten, op conferenties of in workshops, die het bedrijf alleen promoten door hun tevredenheid en een hoge mate van identificatie met hun werkgever.

Tip: een koffiemok met bedrijfslogo springt in het oog van andere reizigers in de trein en promoot uw gezelschap gedurende de reis.

Vakantieverrassingen maken medewerkers blij

Voor de langverwachte zomervakantie hebben medewerkers hun hoofd vol met to-do’s: heeft de vakantie-overdracht al plaatsgevonden? Zijn de klanten geïnformeerd? Is het afwezigheidsbericht ingesteld in Outlook? Laten we eerlijk zijn: wie is er niet blij als ze eindelijk voor hun vakantie het bedrijf kunnen verlaten na al het “Heb je dit en dat ook gedaan?”? Veel medewerkers voelen zich nu nog meer “klaar voor vakantie”. Een weggeefactie om afscheid te nemen van de welverdiende vakantie kan hier wonderen verrichten. Leidinggevenden kunnen hun waardering uiten via verschillende give-aways, waarmee de medewerker in een goed humeur aan zijn vakantie kan beginnen – en vooral graag nog eens terugkomt. De ervaring heeft geleerd dat deze give-aways goed worden ontvangen:

  • Drinkflessen
  • Zonnebril
  • Fitnesspolsbandjes
  • Handdoeken

Geef de zieke collega met zwangerschapsverlof een cadeautje

Freebies kosten geld. Medewerkers die er al “niet” zijn, worden daarom vaak vergeten of bewust genegeerd. Zo wordt er bespaard voor moeders die op dit moment een pauze nemen om voor hun baby of peuter te zorgen, of voor werknemers die door ziekte langere tijd afwezig zijn. Bedrijven moeten zichzelf echter niet zo’n selectieve loyaliteit van werknemers veroorloven, omdat ze een sterk potentieel weggokken: de dankbaarheid van de specialisten bij hun reïntegratie. “Als je het bos in roept, weerklinkt het”, zegt een spreekwoord. Wie bijzondere aandacht en waardering schenkt aan een medewerker, hoewel het bedrijf daar momenteel niets aan heeft, kan een dankbare medewerker winnen die ook spontaan wil inspringen voor een collega of in recordtijd een project van de grond krijgen.

Geschikt voor zieke werknemers:

  • Chocola
  • Bloemen als promotieartikelen
  • Zakdoeken